starish

famlande tankar, ramlande drömmar och konstiga ideér.

öl,känslor och avsked

ja verkligen är det det. Sitter nu och smuttar på en millenium starköl. Mitt ena öga tåras, inte för att jag är ledsen utan för någon annan orsak jag inte vet. Det svider och rinner.

I lördags va jag då på utflyttningsfest hos Bogus och hans tjej. Dom ska flytta till Grythyttan för att studera.
Från början bodde han här i stan men för några år sen flyttade han till skövde. Jag antar att lilla Tidaholm va för "litet" för han ;)  Och nu så ska han flytta fårn skövde. Grythyttan ligger ca 8 mil ovanför Örebro. Så man åker ju inte dit och hälsar på bara så där på en eftermiddagswfika. Iallafall.. Det va fest, och jag hade fixat skjuts till skövde för mig och Birger med min honeybunny Emma, och Birger hade lovat att han skulle ta hand om mig och se till så vi kom hem på natten. Jag brukar inte dricka när vi är på fest hos bogus, dels för att jag vill komma hem när jag vill och för att jag inte vill följa med ut på krogen i skövde. Men nu som "a last request" från Bogus så hade jag bestämt mig för att dricka och va allmänt jobbigt onykter,såsom bara jag kan bli.. Vi eller iaf jag hade jättekul, det partades, sjöngs, spelades gitarr och drack. En situation uppstod som jag inte riktigt klarade av så det blev en liten diskussion och lite ångest och lite irritation men det gick över när Bogus fick mig på andra tankar. När vi sedan skulle gå, jag och Birger, ut till taxin, blev det för jobbigt och känslosamt för oss.. Det blev alldelles för mycket känslor i kombination med alkohol och goda vänner som ska skiljas åt.. Jobbigt värre.. Känns tråkigt och ibland för jävligt att han ska flytta så långt bort så man inte ses så ofta..
Min vän Bogus..
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
skriven :

ja bobby har jag funderat på men nja inte oliver.