starish

famlande tankar, ramlande drömmar och konstiga ideér.

Till min syster

Min kära syster, om du visste vad glad och rörd jag blev av det du skrev.
Vi säger allt för sällan att vi tycker om varandra men du ska veta att jag tycker om dig.
När jag va yngre va jag alltid så avundsjuk på dig.
Du va den smarta med bra betyg, jag va den trögfattade som bara satt å dagdrömde..
Du va pysslig och jag va den olydiga som hellre ville gå till parken och festa.
Du skaffade hus och barn och jag bara kände mig helt efter.
Du skaffade dig ett bra och viktigt jobb och jag! jag jobbar på fabrik!
Men å andra sidan så trivs jag på min fabrik även om jag har andra drömmar.
Och barn vill jag ju inte ha, kanske bara en adoptivdotter från Kina.
Smart är jag, bara på ett annat sätt.
Vi är helt olika men ändå lika.
Vi gillar samma typ av film, vi har samma humor, vi fungerar på samma sätt men ändå inte.
Men huvudsaken är iaf att jag tycker om dig som du är.
Man behöver inte tycka om allt va den andre gör men man tycker fortfarande om personen.
Och som i detta fallet är min syster, och bara min syster..

image69

image70


Förlåt mig kära syster att jag satte in några bilder men jag va bara tvungen..   =)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Storasyster
skriven :

Åh så fint du skriver. Du får inte skriva sådär! Nu sitter jag ju här på jobbet och läser det och lipar... Hoppas ingen tittar in i mitt rum och undrar varför jag gråter!
Vilka fina bilder du har på mig (och Nisse), de är helt OK. Jag är ytterligt tacksam att du inte lagt ut några Kreta-bikini-bilder på mig...
Kram, kram och kram igen! Nu måste jag jobba. Lite.