starish

famlande tankar, ramlande drömmar och konstiga ideér.

äpplepaj, foton och hope

Igår efter jobbet och efter jag ätit så åkte jag till lilla mamma för jag skulle få en nybakt äppelapaj. Lilla mamma hon är snäll hon. Iaf, vi satte oss vid köksbordet och började prata om mormor och hennes historia. Mamma sprang upp på vinden och hämtade mormors gamla fotoalbum. Mamma berättade vem som va vem på bilderna och berättade historier. Sånt borde vi göra oftare för dels är det kul att lyssna på och dels är det viktigt att veta sin historia, tycker jag. Jag bad oxå mamma att skriva små lappar och sätta vid fotona så man vet vilka personerna är. Hon svarade att jag fick gärna hjälpa henne med det. Och det vill jag ju..

Senare på kvällen frågade honeybunny Emma om jag ville komma och dricka en kopp kaffe, tänkte ett ögonblick att varför frågar hon så sent? klockan är ju ändå halv 9 och A ska ju upp å jobba och V till dagis. Men slog bort tanken och cyklade bort. Väl där fick jag en liten present som tack för att jag filmade på deras bröllop. Presenten va ett halsband i form av en platt ring där det är ingraverat hope på båda sidor. Självklart blev jag jätteglad! Bör tilläggas att det går att beställa såna halsband från barncancerfondens hemsida om det är nån mer som vill ha ett sådant. Det är ju för en god sak oxå.

Oops! nu måste jag ju gå och duscha så jag inte kommer försent till jobbet!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: