starish

famlande tankar, ramlande drömmar och konstiga ideér.

Jag vill va smal

Ja det vill jag. Vill gå ner en sisådär 20-25 kg. Jag vet att man får jobba för det men det är inte så lätt när man bara blir motarbetad av sina mediciner.
Mamma och E va här idag och lämnade mammas motionscykel som jag fick låna.
Cyklade lite på den förut, men jävlar va ont jag fick i baken (räva). Den sadeln passade inte min bak kan jag säga. Men jag ska försöka cykla lite varje dag ändå.
Det tråkiga är att jag inte har nåt tålamd, händer det inget ganska så snart så tappar jag lusten.
Men jag måste försöka iaf..
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
skriven :

ja tålamod är ju det viktigaste..även om jag inte har det nu för tiden..

men när jag gick ner 22 kilo där under gymnasietiden lät jag det ta 1,5 år.



men du har ju en svårare kamp ja med medicinerna.

Och motionscykel är skittråkigt..se till att kolla på nåt satcavsnitt medan du cyklar eller så.

Finns inget som fått mig svettas så mycket som motionscykel.



Men säg till om du vill springa en runda på berget nån förmiddag.



kram

2 Storasyster
skriven :

Sista VV-mötet jag var på så sade konsulenten att vill man gå ner i vikt så hänger 75% på maten och 25% på motionen. Så vill du se snabba resultat; börja med maten och komplettera med motion. Du kan hänga på mig om du vill, jag kan göra en matlista åt dig...



Jag tänker så här; ett år går fort. Om jag går ner ett halvkilo i veckan så blir det 26 kilo på ett år! Ett halvkilo i veckan låter inte så mycket men på lång sikt så blir det ju en hel del. Och jag har varit överviktig i ett antal år nu så då kan jag gott ägna ett år till att "återgå" i vikt.



Ska på vv-möte idag, har nog inte gått ner så mycket denna gång tyvärr... Blev lite för mycket av det goda hemma hos pappa i lördags. Men jag vill inte sitta och peta i maten när han ansträngt sig och lagat så mycket gott heller. Det är ju bara att ta nya tag!



Igår sprang jag OL inne på Borås Djurpark, riktigt roligt faktiskt. Fast jag var så koncentrerad att jag missade att kolla på lejonen och tigrarna. Dock såg jag en trött björn och några respektingivande bisonoxar bland annat. Och coola pingviner.

3 starish
skriven :

Ja syster du får gärna skriva en matlista, om du kan! med tanke på hur kräsen jag är så kan det inte bli lätt! haha



Jo detb blev lite förmycket i lördags, jag mådde illa i 6 timmarefteråt. Men vad gör man inte för lilla pappa. =)

4 Storasyster
skriven :

Jag kan göra några alternativa menyer till dig, till exempel vad man kan äta till frukost. Sen är det upp till dig att göra valet...