starish

famlande tankar, ramlande drömmar och konstiga ideér.

inskrivning

Imorgon bär det av till arbetsförmedlingen för möte med inskrivning och allt vad det innebär.
Jag vet inte riktigt vad som väntar då jag haft turen att aldrig ha varit arbetslös. Och jag vet att jag ska tacka för det och uppskatta det, och det gör jag, verkligen. Så därför vet jag inte riktigt hur jag ska "bete" mig som arbetslös. Vad gör man? Fikar mycket va det nån som sa. Och så kan man oxå se på saken. Och jo jag ska väl söka arbete oxå, men jag känner ingen press på mig att jag måste det för dom kan ju inte stänga av a-kassan, för jag har ju ändå inte rätt till det.
Jagska fråga henne imorgon på mötet vad jag ska göra och vart jag ska få pengar ifrån. På nåt sätt måste det fixa sig.
Bara att hoppas på det bästa.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
skriven :

men jag vet för jag vet vad jag och min kamera upplevde.



så det så.

2 Storasyster
skriven :

Vad man gör som arbetslös? Söker jobb såklart... Hur gick det med CV:t igår förresten? Fick du ihop det så du blev nöjd?



En liten varning för att "fika mycket" - om du vill gå ner i vikt är det inte så smart...

Spendera tiden på gymet istället, hade inte du (också) köpt ett årskort? Då spenderar du tiden innan du får ett nytt jobb med att satsa på dig själv och kommer mer tränad och piggare till ett nytt jobb. Du vet väl att man blir mindre deprimerad också om man tränar? Det är vetenskapligt bevisat!



3 Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
skriven :

men varför ska du skriva in dig nu medan du fortfarande har lön?





yes babe lovar att du är den första jag ringer om jag behöver sådan modell.

4 starish
skriven :

syster: fika mycket va bväl mest en humoristisk kommentar från min sida. Än så länge har jag inte fikat mer än vanligt.



Fast det känns rätt meningslöst att söka en massa jobb när jag ändå inte får nån a-kassa. Självklart kommer jag att fråga runt ändå.

Träning, jag cyklar.. Och jag r inte varit deprimerad på länge nu, bara trött. men det är ju mina pillers fel.

5 Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
skriven :

fast söka jobben gör man ju inte för a-kssans skull, det gör man ju för att få jobb och löns skull ( la mig i kommentaren här ovan..)



dock förstår jag inte varför du ska behöva ha med ams att göra när du inte ens kommer få akassan..tror du mår bättre utan att vara involverad där för ams skapar bara oro och trycker ned en..och den behandlingen vill jag att du ska slippa.



6 Rebecka
skriven :

Att du inte har A-kassa är ju en alldeles utmärkt anledning att söka jobb, för annars får du ju ingen inkomst att betala räkningarna med. :|



Men... varför har du inte rätt till A-kassa? Du har ju jobbat i flera år! Gick du aldrig med i A-kassan?

7 starish
skriven :

Rebecka: eftersom jag inte kommer upp i grundkravet på 17 timmar i veckan så är jag inte berättigad akassa. Sjukt!

Jag har ju sjukersättning 75 % och dom 25% räcker inte till.... f-a...