starish

famlande tankar, ramlande drömmar och konstiga ideér.

ankcruising

Nu är jag hemkommen efter en sväng på stan. Har varit och tittat på pyttis utställning och jag måste säga, hon va bäst! Dom andra hade gjort saker som till och med jag hade kunnat göra, och jag är bara en glad amatör!
Det va dels ett verk som en person hade gjort med lite svarta streck, och det ville den ha 14000 kr för!!! Kan inte för mitt liv förstå vem som skulle betala det för den. Men det är ju min personliga åsikt.
Pyttis alster var däremot färgglada, snygga, uppiggande! En riktig färgklick när man gick in i rummet där utställningen hölls. Hennes verk va det enda man såg, allt annat försvann i bakgrunden som ett enda grått blaha..
Är så stolt över henne..

Idag är det även det årliga ankracet. Som vanligt har jag fått en lott av pappa men jag förväntar mig inte att vinna nåt. Jag vinner aldrig nåt. Men mamma däremot hon är en hejjare på att dra rätt lott, satsa på rätt nummer, borde inte det ha smittat av sig lite?! 
Och inte att förglömma, idag är det vårcruisingen här i stan! En av dom få stora höjdpunkterna om året i den lilla staden Tidaholm. Det blir till att dricka en corona eller kanske två ikväll.
Det enda negativa är att dom har ändrat var man får köra med bilarna. Dom har stängt nästan hela centrum! Den kända batesparkeringen är avstängd. Det är annars den ständiga mötesplatsen, där man ställer sin bilar och pratar med alla folk. Var kommer det bli mötesplats nu då?!

Nu blir det lite kaffe och lite vilande inför den stora kvällen..
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna
skriven :

nahhhh..sötpöt....
du såg strålande ut ju!!
puss!

2 starish
skriven :

anna: Du är söt!
puss