starish

famlande tankar, ramlande drömmar och konstiga ideér.

lördag, sol, värme och svett

Har precis satt mig på balkongen med datorn i knät. Tur att man har en bärbar som man kan ta med sig överallt. Synd bara att man oxå måste ha med sig sladdarna.. Som man snubblar på, dom snor sig runt varandra och dom glappar. Vill ha trådlöst bredband så slipper man ju iallafall en sladd!
Har inte skrivit på några dar jag vet men det har inte funnits någon inspiration till det. Får ta igen lite nu istället.

Det är riktig medelhavsvärme ute idag. +30C va det på termometern i skuggan när jag tittade förut. Har varit varmt i några dagar nu, men man ska inte klaga på värmen, tänk på istället hur jobbigt det är på vintern när man fryser!
Jag får väl försöka förbereda min hud på chocken som kommer i augusti när vi ska till kreta. Men jag hatar att sola så tro nu inte att jag sitter och pressar i solen, nä jag har 2 parasoll på balkongen som jag sitter under. Men jag vet att solen tar genom parasolltyg oxå så jag kan ju alltid hoppas på lite färg..  =)

På måndag ska jag följa med min systers man och Clara till skövde. Där ska vi först till kss för att testa om Claras mjölkallergi har blivit något bättre. Efter det ska vi till polisstationen för att beställa pass. Det är ju en fördel att ha när man åker utomlands! Mitt pass gick ut förra året så jag måste ha ett nytt.

Igår va det fest i stan med trav!! och uppträdande och öltält. Jag va i skövde hela eftermiddan igår och shoppade för mig själv. Så jag kom inte hem förrän strax efter 18. Det va bara att gå in och byta tröja och sen cykla fram till stan. Där mötte jag upp med mamma, syster och barnen. Vi tittade på hästarna, åt glass och drack dricka. Efter ett tag blev mamma hungrig och undrade om jag ville äta med henne på nån restaurang. Vi satte oss först på den grekiska restaurangen Athena men fick höra att vi skulle få vänta över en halvtimma på en pizza så då orkade mamma inte vänta så det fick bli pizzerian happy time. Det fick duga under omständigheterna. Jag kände inte för nån varm mat så det fick bli en tonfisksallad men det va väldigt gott i värmen.

Nu: drickapaus!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: