starish

famlande tankar, ramlande drömmar och konstiga ideér.

lördag, trötthet, pudlar och ny dator!

Idag är det lördag och jag är lika trött som vanligt. Fast till skillnad från alla andra nätter de senaste veckorna så har jag faktiskt sovit hela natten i natt. Förra natten sov jag bara 3 ½ timme.. Va rätt trött igår kan man säga..
Vi va ju igår i skövde på kss, jag , mamma och Evert. Hon skulle göra en isotopröntgen. Först fick hon en spruta med isotoper, sen fick vi vänta i 3 timmar. Under tiden gick vi lite på maxihuset och jag gick till elgiganten för att kolla på en laptop. Jag hittade en där men den va slut så jag sa att jag skulle fundera lite.
Sen åkte vi tillbaka till kss där röntgen väntade. Vi fick inget besked eftersom i semestertider fanns ingen läkare där..
Därefter hägrade mat på Alpina, pizzerian som har störst! pizzor i skövde. Visst dom kanske har till ytan störst pizzor men dom är ju oxå tunna som ett papper så jag vet inte riktigt om jag ska hålla med.
Efter maten kom jag på att onoff ligger ju precis bredvid alpina så jag sa till mamma att jag går in dit och kollar medans dom äter upp..
Sagt å gjort jag gick in dit och hittade den dator jag hade siktat in mig på, till samma pris. Och dom hade kvar den i lager, så den fick det bli! =)  wohoo!!  No more glapp in the kabel, no more cdfack utputt! och no more damn popup skit som inte går att fixa till!

Igår va det ju även kräftans dag, en av de få höjdpunkter i den här stan där folk går man ur huse! 
Det är kräftfiske för barnen i tidan följt av mat och öltält på ön för dom "äldre".
Gcik fram till ån på eftermiddan för att hälsa på Clara och Johannes och kolla om dom fått några kräftor.
Jag gick en sväng på stan sent på kvällen för att kolla lite, jag kände inte för att festa, va alldelles för trött för det. Sen ville jag ju även hem till min nya laptop för att försöka installera den färdigt.

Ikväll uppträder the Poodles på brygget (lilla bryggeriet). För några år sen då dom va okända så spelade dom på brygget några gånger och inträdet va ca 100 kr. Mycket bra, gamla hårdrocksklassiker och totalt ös framför scen.
Nu, några år senare efter en sväng i melodifestivalen och dom är "kända"!!  haha, tar dom 200 kr i förköp!!
Jag har ingen biljett och jag vet inte om det är värt att gå.. Men lite lust har jag ju allt.. Vi får väl se hur jag gör med den saken..
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: